Éppen a Tisza felé autóztunk, mikor egy "Használtcikk kereskedésnél" megláttam vagy öt bicajt, melyek közül - úgy menet közben - kiviláglott egy. Satufék, és mondtam Magdusnak:
- "Csak egy perc Szívem" - és tényleg csak egy perc volt, mentünk is tovább, majd megálltunk egy fagyizónál.
- "Te milyet kérsz?" - kérdezte, de nekem már akkorra leszállt a "bíbor köd".
- " Ühüm, ühüm, nem is tudom, de én inkább visszamennék azért a bicóért, addig, amíg fagyizol" - és így is lett. (Szerencsére volt jó indokom is a dologra, mert lányom udvarlójának Gellértnek ígértem, hogy "nyitott szemmel járkálok", és ha látok valami jó donort, akkor rávetem magam.)
És hogy milyen a "bíbor köd"? Hát olyan, hogy hiába van sok éves tapasztalat mögötted, ha "leszáll" akkor nem tudsz reálisan nézni, látni. Így esett, hogy az üzlet megköttetett - a tetejében nem is vettem túl jól - és csak itthon szúrta ki Máté szerelőm és barátom, hogy:
- "Te Tamás! Ennek meg van rogyva a váza." - és tényleg. Ha nem is nagyon, de igen, bizony meg volt nyakban, ahogy annak idején a ruszki félversenyeké szokott volt... Szégyelltem is a dolgot, hogy nem szúrtam ki, csupán annyi a mentségem, hogy egy korlát mellett állt, ami miatt nem lehetett úgy látni, és meg, meg sem álmodtam, mert amúgy szép volt a cucc...és így csak hátulról néztem bele, az egyenesfutásba.
Szerencsére Tibi barátom és munkatársam mindjárt készített hozzá egy egyengető szerszámot, és gyakorlatilag 100%-ra kijött a deformálódás, még a fényezés is megúszta.
(Amúgy kb. 20-adjára bántam meg, hogy a legutóbbi veteránbörzén nem vettem meg azt a nagyobbacska prést, amit azóta már nemegyszer tudtam volna használni.... Gondolkoztam isott, hogy kéne-kéne, de hova teszem? Túl nagy... Aztán mire eldöntöttem, hogy: Ha nagy, ha nem nagy, megveszem - addigra elvitték az orrom elől...)
Aztán jött a kb. két napos sika-mika, igazgatás, javítgatás, fényezgetés, matricázás, meg minden - kivált, mert úgy tűnt, hogy étolajjal locsolgatták, azt is jó bőven, szóval jutott mindenhova rendesen.
A végeredmény a képeken - és csak remélhetem, hogy Gellértnek is igazán kedvére való.
Máthé TAmás
Felszereltség:
- Raynolds Selection - double blatteted CrMo váz,
- Rigida felnik - elöl radiálra fűzve, hátul aero, emelt,
- DT vékonyított küllők,
- kétforgáspontos fékek,
- Conti Ultra Race (25x622)
- SR stucni,
- Biopace hajtómű - hibátlan állapotban - én szeretem őket nagyon,
-Shimano Exage váltók, (300 EX)
- SIS záras váltókar,
- Sella Italia nyereg,
- Wellgo alu fittness pedálok,
- Cateye lámpa, stb, stb...
Az esetleges elírásért felelősséget nem tudunk vállalni.
A weblapon található árakról kérjen pontosítást!